A projekt háttere

Számos európai országnak hasonló problémái vannak:

  • Magas munkanélküliségi ráta a képzett emberek hiánya miatt
  • Tartós munkanélküliség, fiatalok munkanélkülisége
  • Agyelszívás
  • Elnéptelenedés

Szociális vállalkozók – lehetőségeink?

A “szociális gazdaság” az EU-ban (2016 decemberében) több mint 11 millió embert foglalkoztat, ami a teljes foglalkoztatás 6% -át teszi ki.

DE: A szociális gazdaság aránya a foglalkoztatásban alacsony a közép-európai régiókban (PL, SK, HU).

Következtetés: Ennek a területnek az oktatása szükséges az  önkormányzatok, nem kormányzati szervezetek és más érdekeltek számára.

Mi a szociális vállalkozás?

A szociális vállalkozás a szociális gazdaságban tevékenykedő szolgáltató, amelynek fő célja társadalmi hatás elérése, nem pedig nyereségszerzés a tulajdonosai vagy részvényesei számára.

Működése során árukat és szolgáltatásokat kínál a piacon üzleti alapon, innovatív módon, és profitját elsősorban társadalmi célok elérése érdekében használja fel.

A vállalkozást nyíltan és felelősségteljesen irányítják, bevonják az alkalmazottakat, a fogyasztókat és az érdekelteket a kereskedelmi tevékenysége által érintett területeken.

Célok

A végzős fiatalok (szakképző intézményekben tanulók és egyetemi hallgatók), a munkanélküli fiatalok és a vidéki területek vezetői kulcskompetenciáinak és készségeinek megerősítése, hogy segítse őket társadalmi vállalkozás létrehozásában a helyi természeti és emberi erőforrások jobb kihasználása érdekében; a vidéki területek gazdasági fejlődésének növelése és az agyelszívás megakadályozása.

Célcsoportok

  • utolsó éves diákok
  • helyi vezetők, polgármesterek és egyéb önkormányzati alkalmazottak
  • kis- és középvállalkozások
  • nem kormányzati szervezetek
  • képző és információterjesztő szervezetek (iskolák) a vidéki régiókban, helyi és regionális fejlesztés területén
  • a településeken és a kistérségekben aktív csoportok oktatása

A legfontosabb közvetett kedvezményezettek a munkanélküliek közül a veszélyeztetett csoportok, különösen a fiatal munkanélküliek.

Tevékenységek és eredmények

  • Kézikönyv (Hogyan alapítsunk és működtessünk szociális vállalkozásokat) és a legjobb gyakorlatok gyűjteménye: Ennek a szellemi terméknek a célja egy társadalmi vállalkozásról szóló kiadvány kidolgozása, ahol a fő cél nem a nyereségszerzés, hanem a társadalmi érték létrehozása. A legjobb gyakorlatok gyűjteménye szemléltető és motivációs eszközként szolgál az érintett területen tevékenykedő felhasználók számára.
  • Képzési anyagok, tananyagok és e-learning videók: A tanterv a megszerzendő ismeretekre és készségekre vonatkozik. Az oktatási sorozatok az elsődleges célcsoportok számára készülnek – (utolsó éves diákok, helyi vezetők, polgármesterek, egyéb önkormányzati alkalmazottak és kis- és középvállalkozások). A videó jó példákat fog tartalmazni az összes partnerországból.
  • Játék: A játék létrehozása innovatív tevékenység, amelynek célja a motiváció növelése, és a fiatalok könnyebb oktatását is segíti. A játék a szociális vállalkozásra fog összpontosítani.

Projektpartnerek

VEZETŐ PARTNER:

  • Agentúra na podporu regionálneho rozvoja Košice, n. o. (SK)

PARTNEREK:

  • BORA 94 Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (HU)
  • Pixel – Associazione Culturale (IT)
  • Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego Spolka Akcyjna (PL)
  • Technická univerzita v Košiciach (SK)

 

A projekt az Európai Unió támogatásával valósul meg.  A honlapon szereplő információk szerző véleményét tükrözik, a Bizottság nem felelős az itt szereplő információk semminemű felhasználásáért.